lördag 22 november 2008

Lost in Stockholm

Hej jag heter Josefin, jag och min vän Daniela skulle på bio med en italiensk utbytestudent som heter Valeria igår. När jag och Daniela kom till centralen visade det sig att tåget vi skulle ta var inställt och så fick vi vänta en halvtimma på nästa. Vi försökte få tag på Valeria men hon hade glömt sin mobil hemma, så det gick ju som det gick. Hur som helst åkte vi till rönninge och kollade igenom hela tåget ifall hon hade gått på. Men det hade hon ju inte, vi hade alltså tappat bort en tjej som är i sverige för första gången någonstans mellan rönninge och stuvsta där vi skulle gå av. BRA JOBBAT!
Så istället för bio åkte jag och Daniela runt i Stuvsta, Stockholm och Rönninge och letade efter Valeria, men hittade henne inte. Två och en halv timma senare efter lite panik, ett antal snack med Sl-personal och absolut ingen mat, sätter vi oss på Donken och tänker att vi ändå inte kan göra något mer och är hungriga så vi bestämmer oss för att äta lite och fortsätta leta sen. Då ringer i alla fall Valeria och säger att hon är hemma, och vi kunde andas ut.
Vilken jävla kväll.

Puss på Daniela

Nu ska jag till Linköping och hälsa på släkten,
hoppas det blir mys.

1 kommentar:

Anonym sa...

puss på Josefin.
fan vad vi är bra skulle jag vilja säga.